Почело рушење око Славије!

М. Љ. ПОПОВИЋ

06. 10. 2015. у 12:58

Пре неколико дана стартовали припремни радови за реконструкцију једног од централних градских тргова. Багерима уклањају зграде у Краља Милутина, где ће бити премештен споменик Димитрију Туцовићу

Почело рушење око Славије!

Механизација у Улици краља Милана Фото Н. Скендерија

У ЦЕНТРУ града, пре неколико дана отворено је још једно велико градилиште. Радници су, наиме, почели да руше објекте у Улици краља Милана, где ће бити измештен споменик Димитрију Туцовићу, који се сада налази на кружном току Трга Славија!

Градски челници најавили су да ће реконструкција једног од централних градских тргова "бити завршена у најкраћем могућем року". Станари неколико стамбених јединица су одавно расељени.

На градилишту су нам објаснили да ће једна зграда Народне банке Србије (не она главна, модерна и стаклена) и фирме "Машинпројекат", са још неколико околних у Улици краља Милутина, за неколико дана бити уклоњене.

- Овај посао, који подразумева рашчишћавање терена, требало би да буде готов за две недеље - рекли су нам радници. - Тек касније почеће уређење платоа, у чијем средишту ће се налазити споменик. Паркинг ће остати на истом месту, а преко пута ће нићи парк.

У склопу реконструкције Славије, ободна Улица кнегиње Зорке биће претворена у пешачко-бициклистичку "улицу успореног саобраћаја" у којој ће пешаци и бициклисти имати предност у односу на аутомобиле, најавио је недавно градски менаџер Горан Весић.

Осим у визуелном, реконструкција Славије обухвата велике промене у саобраћајном смислу. Укрштања пешачког са осталим саобраћајем праве озбиљна закрчења у овом делу града. Зато је предвиђено померање контактне мреже ка ободима сквера, као и измештање станица за градски превоз.

ПОЧЕТАК ОБНОВЕ У МАРТУ 2016.

КАКО је раније најавио помоћник директора Агенције за инвестиције и становање града Београда Драган Милошевић, реконструкција Славије и Булевара ослобођења почеће до 15. марта 2016. Он је прецизирао да ће трајати максимално шест месеци, а да ће уговором бити предвиђене награде за завршетак радова пре рока, као и казне за његово прекорачење.

НА КОНКУРСУ БИЛО ЧАК 70 РАДОВА

НА конкурс за израду урбанистичко-архитектонског решења Трга Славија 2012. године приспело је 70 радова. Жири са Дејаном Васовићем на челу, тадашњим градским архитектом, већином гласова није доделио прву награду, већ четири друге (по 250.000 динара), два рада је откупио за по 50.000 динара и једно решење похвалио.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (8)

Dumar

06.10.2015. 13:10

Bas lepo, u gradu gde sam proveo studentske dane, svud se gradi. Pitam se samo, odavno vec, zasto, u mome gradu, koji je pre deset godina obelezio 500/petstotina/ godina postojanja grada, jos uvek izlazim iz blatnjave ulice? Kad ce kod mene asfalt?

markony

07.10.2015. 13:15

@Dumar - To pitanje postavi lokalnoj samoupravi u mestu gde zivis...kakve veze ima grad Beograd sa blatnjavom ulicom u tvom gradu?

Misa

06.10.2015. 13:22

Cuo sam da su tu na trgu kosti pokojnog Dimitrija. Da li ce biti premestene na groblje, gde im je I mesto.

БГД - 011

06.10.2015. 13:24

Супер... Па шта с тим?! И рушење старих кућа на простору градилишта железничке станице "Прокоп" почело је још крајем шездесетих година прошлог века, па ни до данас дотични "Скадар на Бојани" није завршен.

MatijaBG

06.10.2015. 16:11

Bravo,konačno to ruglo da nestane i iskreno,najružniji evropski Trg.Eh,da smo još te sreće pa da se sredi i Z.Venac,BG bi zaista bio jako lep grad...oko oviakvih projekata ne sme da bude politikanstva.

Dejanbg

06.10.2015. 17:03

@MatijaBG - Ne znam šta fali Z. Vencu osim da se sruši onaj ružni plato gde je sada Mcdonalds. A trg Slavija bi zbog simbolike trebalo da bude najlepši trg u slovenskom gradu kao što je Beograd. A onda i metro jednog dana...makar da se Arapi njime voze kad već Srbi nisu dočekali

MatijaBG

06.10.2015. 19:30

@MatijaBG - Pa svako onaj ko nije ''estetski invalid''vidi iz bespuća šta fali Z.Vencu.

dipl.ing.saobracaja

08.10.2015. 01:36

На почетку је била постављена погрешна основа избора решења, да пешаци праве највећи проблем на Славији, и та грешка је исправљена. Ипак, осим естетике и идентитета града, овај трг има велики саобраћајни значај. Пре свега јавни градски превоз са новим решењем не добија никаква побољшања, а могућа су измештањем јавног превоза на западну страну уместо на обод кружног тока. Друго могуће решење је да трамвај буде у првом подземном нивоу, и да се други подземни ниво сачува за метро.