Једно насеље, а две зоне!

Н. ВУКИЋ

22. 09. 2015. у 13:54

Нови тарифни систем у градском превозу од 1. октобра, град добио чак четири "границе". За 80 одсто житеља престонице цена карата ће бити нижа чак и до 45 одсто

Једно насеље, а две зоне!

ЗА мање од десет дана Београд ће бити подељен на четири зоне, па ће и градски превоз бити тарифиран у складу са новим "границама". Разлог да се радују највише имају житељи ободних делова главног града, јер ће од 1. октобра цена карата за 80 процената грађана који се возе приградским саобраћајем бити нижа и до 45 одсто.

Прва зона обухватаће ужи центар престонице, укључујући насеља Браће Јерковић, већи део Миријева, део Новог Београда до Блока 45, део Земуна до Саобраћајно-техничке школе, као и Устаничку улицу. У "зони 2" наћи ће се шире градско подручје укључујући Сурчин, Падинску скелу, Винчу, Бели Поток, Бољевце, Липовичку шуму, Рипањ и Гроцку. У "тројци" су Барајево, део Гроцке, Обреновац и Сопот, а у "четворци" Лазаревац и Младеновац.

Иако су се творци новог система трудили да у територијалном прекрајању и тарифирању буду праведнији у односу на постојећи систем, пропуста има. Рецимо, путник који би од Бањице хтео да стигне до Бановог брда, а има месечну карту за прву зону, мораће да доплати уколико користи линију 50, јер пролази кроз Раковицу која је друга зона. Или да изабере неку другу линију и преко центра града, стигне до жељене дестинације.

Судећи по мапи коју су направили саобраћајни стручњаци, у срцу Београда су и Кванташка пијаца, Котеж, Борча, па и део Земуна, док су Жарково, Видиковац, Канарево брдо и Миљаковац смештени у "двојку". И Миријевски булевар је граница апсурда која дели ово насеље на прву и другу зону.

ПЛАЋАЊЕ И МОБИЛНИМ ТЕЛЕФОНИМА БЕОГРАД ће, како је навео Митровић, од 1. октобра бити пети град у Европи који ће имати могућност плаћања карте мобилним телефоном. - Потребно је скинути апликацију, мобилни телефон се прислони на дисплеј валидатора и он наплати карту. Очекујемо да ће карта до краја године моћи да се плаћа и платним картицама - објашњава Митровић.

Измене ће подразумевати и једнаке цене карата за исте дестинације невезано за то да ли се путници возе возилима ГСП, "Ласте" или приватних превозника. Најјефтинија опција за плаћање превоза, као и до сада, јесте куповина месечне карте.

За кориснике који се возе у све четири зоне, цена ће бити снижена са садашњих 7.740 на 4.990 динара - најавио је приликом представљања новог система Угљеша Митровић, директор Дирекције за јавни превоз. - Месечна карта за запослене у првој зони појефтиниће за 285 динара и коштаће 2.990 динара, за оне који путују до друге зоне нема промена, радници у трећој ће плаћати 3.890 динара, а они из четврте 4.990, односно 2.750 динара јефтинију карту. Повлашћене категорије ће за месечну карту издвајати од 30 до 1.170 динара мање у зависности од зоне.

ВИШЕ КОНТРОЛОРА ПО ВОЗИЛИМА


- КОНТРОЛЕ ће бити појачане, с обзиром на то да су карте појефтиниле. Није циљ кажњавање, већ да се карта плати јер одвајамо велика средства за градски превоз. Куповином карата повећавају се средства којима се улаже у квалитет и нова возила - најавио је Угљеша Митровић и додао да је од 500.000 људи из приградских општина до сада само 20.000 куповало карту.

САВАМАЛА И ШЕСТАР

КАДА се мапа погледа, рекло би се да је тачка у коју је стручњак забо шестар и описао кружницу - Савамала, епицентар "Београда на води", од којег све полази и где сви путеви завршавају.


Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (26)

Aleksandar

22.09.2015. 15:27

Nelogicno... Ko ce da popamti gde su "granice" izmedju zona? Zasto ceo grad Beograd sa svih 17 opstina ne bude jedna zona i gotovo?

Mira

22.09.2015. 17:57

@Aleksandar - Zašto najgluplji uvek misle da ce izmisliti epohalno rešenje. Prepišite od stranaca ili iz osamdesetih proslog veka jer se tek priblizavamo nivou od 1980.g.

Seku uši,krpe ....

22.09.2015. 15:32

Bože oprosti im ne znaju šta rade.Sa ovakvom podelom,još više će da iritiraju narod.

Glas razuma

22.09.2015. 15:42

1. Najpravednije je da cena karte bude 5 dinara po kilometru (0,5 RSD za svakih 100 metara voznje), pri cemu bi se obracun vrsio na osnovu validacije prilikom ulaza i izlaska iz vozila. Ovo kako je sada, da istu cenu placa onaj ko se vozi od Slavije do Terazija (1,2km) i od Banjice do Studentskog trga (10 km) je razbojnicka pljacka i od strane prevoznika i Grada Beograda. 2. Nije posteno da istu cenu placa onaj ko sedi i onaj ko stoji jer to su dva drasticno razlicita nivoa usluga.

Vlad

23.09.2015. 08:33

@Glas razuma - A šta ako ja uđem na Banjici i validiram kartu tek na Slaviji kad mi uđe kontrola?

Kalkulator

23.09.2015. 11:30

@Glas razuma - Primer koji je dao @Glas razuma, na najbolji nacin dokazuje da utrosak goriva ni malo nema uticaj na cenu karte u javnom prevozu jer istu cenu placa i onaj ko se vozi 10 km i onaj ko se vozi 1 km, za sta je potrebno priblizno 10 puta manje goriva ili elektricne energije (zavisno od vrste prevoza).

Monika_Bg

22.09.2015. 15:42

Vic godine! Gde ih nadjose tako pametne? Toliko su pametni da ih ni jedan privatnik nije hteo uposliti....pa ajde deco vi u Gsp.

Dusanissimus

23.09.2015. 01:07

@Monika_Bg - Velika je to pamet za samo 2 noge. Prilici tolikoj pameti bar 4 noge!

Milica

22.09.2015. 16:11

Molim redakciju da da sliku,kako su oni to podelili,iz ovo ga ne moze da se zakljuci sta je sta,kako su oni to mirijevo podelili u 2 zone? Gde je prva a gde je druga?

elektricar

22.09.2015. 17:13

Znaci, za zitelje Srbije Beograd je zatvoren grad ... Ko Madjarska neki dan ... Hoce li biti zice ... ? Naime, i do sada je bilo, a i sada kako vidim, da oni koji iz unutrasnjosti dodju u Beograd, mogu da se voze samo taksijem, ili da idu u zatvor (ako se svercuju). Za njih nije predvidjena mogucnost da kupe jednu kartu i da se GSP-om dovezu do zeljene destinacije u gradu ... Ah, da, zaboravih ... Mogu da idu peske ... Srecan put, provincijalci !!! Znaci, i beogradskoj eliti, fale "daske"...

Mister Berns

22.09.2015. 18:52

@elektricar - Dosadni ste više sa tim "provincijalcima". U Beogradu se "sirotinja", to jest "eks srednji stalež" vozi gradskim prevozom, ne voze se oni koji odlučuju o cenama, tako da batalite više te žalopojke i kuku-lelenka o nesrećni stanovnicima unutrašnjosti.

Popaj

22.09.2015. 20:03

@elektricar - Ako nisi iz Beograda sasvim je logično da u Beogradu izađeš u centru tj na Lastinoj ili Strelinoj stanici.Ako već ideš u Obrenovac logično je da platiš kartu od Beograda do Obrenovac ako ti Obrenovac već nije uz put.Ako mi koji živimo na obodu Beograda plaćamo svaki dan zašto ne bi i ti koji dolaziš po potrebi?

Dzoni

22.09.2015. 17:38

Chek in chek aut malo se vozis malo platis.vise se vozis vise platis.vise se setas zdraviji si.

Obrni okreni

22.09.2015. 17:54

Suština cele priče je da ljudi koji se voze javnim prevozom NEMAJU pare. Oni koji imaju da plate ne koriste vaš prevoz. Cedite suvu drenovinu i zato vam ni jedna reforma plaćanja prevoza ne uspeva. Narod ponižen i isfrustriran jer nema ni za šta iritirate još više i šta možete da očekujete?

loshmy85

22.09.2015. 18:04

Od Banjice do Banovog brda moze da se stigne autobusom 49, za svega 15-ak minuta. Kakva crna pedesetica, kakvi bakraci...

Dusanissimus

23.09.2015. 01:04

@loshmy85 - pedesicu rado preporucujem svojim neprijateljima. sacekati 49 par minuta nije ni upola toliko strasno ko 20 sekundi u pedesetici...

obicno neutralna

23.09.2015. 08:00

Ha-ha-ha! Cena karte jeftinija?! Naravno da će biti jeftinija kad su i istoj zoni Lazarevac i Mladenovac. Koooo bre putuje iz Mladenovca za Lazarevac?! Ili ko će iz Barajeva za Sopot i obrnuto?! Spojili su nespojivo! Zaaato je cena karte jeftinija! Jer će povlašćeni iz Lazarevca morati da kupe kartu za Obrenovac, a oni iz Sopota za Mladenovac! Apsurd!

Faraon

23.09.2015. 10:25

Jedno naselje u dve zone, kakav strucnjak je to napravio, bas bi hteo da ga upoznam.

goran.s

23.09.2015. 13:38

Dok se ne smanji " politika " u gsp ( a posebno kradje-ili je to jedno isto ?!) i ne poveca standard dzabe sve !

St

23.09.2015. 14:58

U svakom normalnom evropskom gradu postoji vrlo jasna kategorizacija putnika pa tako i oni koji usled svog ekonomskog stanja idu besplatno. Pravo na kretanje u XX veku spada u elementarna prava a pogotovu kada je prevoznik drustveni kao gsp. U Zagrebu npr svako ko ima manje od 300 evra! (nisam pogresio) prihoda ima pravo na Besplatan prevoz, bez obzira dal je student, ovaj ili onaj...u gradu buducnosti kako to pise na sajtu grada Beograda to ne mogu da ostvare ni nezaposleni ni oni na socijali.

Solunac

24.09.2015. 18:32

Sve je samo uzimanje para od ovog jadnog naroda. Takav je i zakon o saobraćaju i registraciji vozila.