Такси у Београду скуп због семафора?!

М. ВЕЉКОВИЋ

27. 08. 2015. у 19:00

Цена такси вожње у престоници је скор око 40 одсто виша него што је то случај у Новом саду. Вожња од десет километара у једном граду 590, у другом 820 динара

Такси у Београду скуп због семафора?!

БЕОГРАЂАНЕ који одлуче да се таксијем провозају по Новом Саду, обично пријатно изненади цифра на таксиметру када треба да изађу из возила. Навикли да овакава вожња код куће често кошта папрено, у војвођанској престоници ову услугу, у зависности од километраже, могу да плате и до 40 одсто јефтиније?!

Само улазак у такси возило у Београду значи већ 170 динара мање у новчанику, а сваки следећи километар извлачи из џепа још 65. На другој страни, старт у Новом Саду је 70, а пређени километар по најнижој тарифи 52 динара. У преводу, просечна вожња од десет километара у престоници ће вас коштати 820, а у срцу Војводине само 590 динара.

Према речима Александра Бјелића, председника Савеза удружења таксиста Србије, тарифа у главном граду одређена је на основу урађене студије о овом виду превоза. У њој су прописани параметари које београдски таксисти морају да испуне, па је то један од разлога зашто је и цена већа.

- Новосадски превозници немају обавезу да испуњавају већину услова које имају београдски таксисти - објашњава Бјелић - Они, на пример, могу да купе возила на лизинг, па су им самим тим трошкови одржавање мањи, а нама то није омогућено. У Новом Саду немате толико семафора, па је потрошња горива нижа. Чак и са овом садашњом тарифом послујемо на граници рентабилности.

Међутим, чак и Новосађани имају замерке на цене.

- Цене су биле још ниже од садашњих и људи су се навикли да вожња кошта мање од аутобуске карте. Сада им често смета што морају да плате више, иако је доста јефтиније него у Београду - кажу из тамошњег "Сити плус таксија". - Вожња се углавном не исплати, али због велике конкуренције нико не жели да повећа тарифу и изгуби муштерије.

Како у Београду, тако и у Новом Саду, градска управа је та која доноси одлуку о цени ауто-такси превоза.


МОГЛО БИ И ЈЕФТИНИЈЕ

БЕОГРАДСКИ таксисти су се, како наводи Александар Бјелић, обратили Министарству финансија са захтевом да се промене неки од услова које они морају да испуњавају.

- Ако и нама одобре да узимамо возила на лизинг као колегама у Новом Саду, и ако смање број обавезних услова које морамо да испунимо, размотрићемо смањење цена - тврди Бијелић.

БЕОГРАД

старт вожње170 динара

прва тарифа65 динара/км

друга тарифа85 динара/км

трећа тарифа130 динара/км

сат чекања750 динара


НОВИ САД

старт вожње70 динара

прва тарифа52 динара/км

друга тарифа66 динара/км

трећа тарифа98 динара/км

сат чекања435 динара

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (7)

Beton

27.08.2015. 20:34

Taksi u bgd kad vozi mušteriju je "sav fin" i pušta prolaznike, pešake, druga vozila... sve redom, samo da druka taksimetar, a kad je prazan vozi trećom 35 na sat, gazi pola metra susedne trake, prolaza na sva crvena svetla, i gazi i pešake i sve koji se nađu na putu... Sreća naša pa imamo policiju, koja sad prima i 200din mita. Strašno.

Misa

27.08.2015. 20:43

Meni su se kola pokvarila stao sam u prvi servis majstor mi rekao sta da kupim odem taksijem i platim 420 din u povratku za potpuno istu relaciju treba da platim 690 din eto zato je skup

Realan

27.08.2015. 21:26

Cena u Novom Sadu je niza jer su taxi udruzenja vlasnici vozila a vozaci su taksisti. Posto je vlasnik vozila pravno lice auto je moguce uzeti na lizing. U Beogradu su taksisti I vozaci I vlasnici vozila koji mogu mesecno da zarade 3-4 plate kolege iz Novog Sada

goran

27.08.2015. 21:40

prosečna vožnja 270-320 din.Ja ne znam šta ostaje tom taksisti? Da je sve njegovo, malo je

alex miles

28.08.2015. 05:17

U Novom Sadu sa 10 Km. vec si "debelo" u Fruskoj Gori. Letos dok sam bio, retko da sam isao dalje od tri Km. U svakom slucaju jeftino do boga, pogotovu kada sam preracunao u dolare i uporedio sa cenama taksija u Melburnu, Australia. Svi vi bi ovde dobili "fras" kada bi u taxi seli. Dva "frasa" !