Милиони евра за црвене аутобусе

Н. ВУКИЋ

25. 07. 2015. у 20:38

Сва возила јавног градског превоза убудуће ће бити "униформисана", како ГСП тако и приватници. Фарбање возила коштаће од 1.800 до 5.500 европских новчаница

Милиони евра за црвене аутобусе

Почетком 80-их година прошлог века београдским улицама крстарили су аутобуси црвене боје

КРОЗ историју дугу 123 године ГСП "Београд" мењао је боје као семафор - црвена, жута, зелена. Сада је поново дошло време за фарбање, а возила градског превоза враћају се изворној - црвеној боји.

- Грађани су гласали да боја аутобуса, трамваја и тролејбуса у граду буде црвена и ми ћемо то прихватити - рекао је градоначелник Синиша Мали.

Директор ГСП "Београд" Жељко Милковић објашњава да се "униформисање" возила првенствено односи на наручена и она која ће се куповати убудуће.

- Префарбавање неће ићи одједном, већ ће 50 нових аутобуса који треба да стигну бити у црвеној боји - каже Милковић. - А остала која имамо у возном парку биће сукцесивно фарбана. Да би сви аутобуси, тролејбуси и трамваји били црвени потребно нам је од шест месеци до годину дана. "Пресвлачење" само једног аутобуса траје пет-шест дана.

ГСП тренутно има скоро 1.300 возила, па од рачунице "боли глава".

- То би нас по возилу коштало до 1.800 евра, док је цена за "Соларисове" аутобусе чак 5.500 евра - тврди Милковић уз напомену да је олакшавајућа околност што су трамваји већ црвени, те да ће уколико се буде фарбало у исту ту боју, моћи да уштеде при набавци.

ВОЗИЛА ИЗ ТУРСКЕ Предузеће "Банбус", које у возном парку има око 200 возила свих категорија, од чега 80 саобраћа на линијама 24, 52, 56, 58, 310, 406, 513, А1, Е1, Е5, Е6 и Е8 и 860, купило је 22 нископодна соло градска возила из Турске и добило ексклузивно право продаје и сервисирања "АКИА хеш" возила на српском тржишту. Аутобуси ће стићи из Бурсе, првих десет до краја августа, а остали до краја године.

И приватни превозници који се у августу буду јавили на тендер, мораће да задовоље овај критеријум.

- Тек данас је објављено да ће боја градског превоза убудуће бити црвена, а доскоро се причало да би могла да буде и светлоплава - каже Велимир Ковачевић из "Банбуса". - То значи додатне издатке, али да бисмо конкурисали испоштоваћемо одлуку Града. Иначе, већ смо уговорили набавку аутобуса из Турске, и првих седам-осам су већ били у фази фарбања. Први контингент требало је да буде испоручен за 20 дана. Међутим, стопирали смо фарбање док се не донесе коначна одлука о боји, како не бисмо морали да се излажемо додатним трошковима.


ОД ЗЕЛЕНИХ ПА ДО ЖУТО-ПЛАВИХ

Ера зелених возила ГСП кренула је почетком 60-их, када су почели да пристижу први "лејланди", а почетком 70-их постаје доминирајућа. Та зелена фарба је напуштена при набавци зглобних трамваја из Чешке, почетком 80-их и доласком друге серије "санос" аутобуса 1986, када се почела враћати изворна, црвена боја. После 2000. било је покушаја да се уведе жута боја за возила ГСП.


Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (16)

mića

25.07.2015. 21:35

Kakva bezumna odluka. Ove danasnji su se bas zaigrali. Preko cijih ledja se igraju ? Morace dodatno da povecaju brigu za gradjane Beograda. Sramota !!

'Eј,бре!

25.07.2015. 22:23

На ову немаштину,ви се бавите фарбањем возила?! Простом рачуницом се долази до цифре од МИЛИОН и стотину хиљада само за "Соларисе",које ћете,онако добре, упропастити ако то буде радила нестручна фирма. Са осталим возилима,то је бар 20 милиона евра! И то све ми плаћамо! Знате ли шта може да се уради у ГСП-у, овом граду за те паре?! А овамо,штедња?! Дакле,бацате у ветар НОВИХ стотину аутобуса? Да би сте истерали свој хир,а и мало се "уградили"?

Radojko

25.07.2015. 22:39

Krucijalni posao je uradio gospodin mali odlukom da se autobusi oboje u crveno.To ce pomoci efikasnosti saobracaja u gradu.Kako?Pa tako.Zek zek dadumle

Goran

25.07.2015. 22:47

Lepo je to da sva vozila javnog prevoza budu iste boje. Ali, pobogu, to je bespotreban trošak u vremenu opšte besparice i štednje. Ljudi ostaju bez posla, preti se se otkazima u prosveti, a mi bi da farbamo autobuse... Najpametnije je da svaka nova nabavka autobusa bude u crvenoj boji (ako je ona izabrana). Tako će se postepeno, u godinama pred nama izvršiti kompletna unifikacija. Ovako to izgleda samo kao namešten tender za "nečiju firmu". U ovom trenutku su klima uređaji potrebniji...

Aleksandar

25.07.2015. 23:56

za ovakve stvari ce se i odgovarati kad dodju normalni ljudi na vlast....Sve se pise... Selo gori a GSP se ceslja

milan

27.07.2015. 06:25

@Aleksandar - pre ce stici marsovci nego normalni ljudi. ovi farbaju nas, zasto nebi i one krntije. unosan je to biznis.

En-dzej

26.07.2015. 09:49

Trebalo bi i sva taksi vozila u Beogradu da budu žute boje, po ugledu na neke velike gradove.

Beton

26.07.2015. 11:10

Zar stvarno mislite da on vas pita koju boju želite, zbog vas? Njega baš briga za boju, rođak farba u sve boje, a keš pljušti!

Београђанин

28.07.2015. 12:07

@Beton - @ Beton - Наравно. Само што он то никога није чак ни питао.

Paki

26.07.2015. 11:13

Neviđena glupost. GSP u dugovima a oni farbaju autobuse kao da su ispravni i doterani. Pa čemu da se farbaju kad ih odmah oblepe reklamama pa se ne vidi koja mu je boja?

MatijaBG

26.07.2015. 12:49

HOROR....pa zar im nije palo na pamet da kupe par novih niskopodnih tramvaja i zamene one crvene kante,a ne samo da čekaju da se Bassel smiluje...

kum zorzo

26.07.2015. 21:02

tako kod nas to ide,seca li se neko jos cuvenik izlaz/ulaz obelezavanja vrata koje je kostalo stotine hiljade evra

Aleksandar

27.07.2015. 14:40

Bacanje para, tojest neko iz vlasti ce (opet) da se ovajdi. Mislim da boja vozila apsolutno nije prioritet. Bolje bi bilo da ih ima vise, da imaju klime, da su tehnicki ispravna, cista, da idu na vreme... pa tek onda mozemo o boji da pricamo, tamo negde na kraju, kada sve ostalo bude dobro. Na "glasanju" nije ni bila zuta boja, valjda zato sto naprednjaci imaju averziju prema svemu zutom... A zuta je bila izabrana da bi autobusi bili primeceni iz daljine. U svakom smislu, bespotrebno, preskupo.

Lena

28.07.2015. 19:56

@Aleksandar - Opet nas pljackaju! Mali ima velike ideje kako da opeljesi Beogradjane, a, mozda i za dobre pare, ucini "uslugu" simpatizerima svoje stranke.