Милиони евра за црвене аутобусе
25. 07. 2015. у 20:38
Сва возила јавног градског превоза убудуће ће бити "униформисана", како ГСП тако и приватници. Фарбање возила коштаће од 1.800 до 5.500 европских новчаница
Почетком 80-их година прошлог века београдским улицама крстарили су аутобуси црвене боје
КРОЗ историју дугу 123 године ГСП "Београд" мењао је боје као семафор - црвена, жута, зелена. Сада је поново дошло време за фарбање, а возила градског превоза враћају се изворној - црвеној боји.
- Грађани су гласали да боја аутобуса, трамваја и тролејбуса у граду буде црвена и ми ћемо то прихватити - рекао је градоначелник Синиша Мали.
Директор ГСП "Београд" Жељко Милковић објашњава да се "униформисање" возила првенствено односи на наручена и она која ће се куповати убудуће.
- Префарбавање неће ићи одједном, већ ће 50 нових аутобуса који треба да стигну бити у црвеној боји - каже Милковић. - А остала која имамо у возном парку биће сукцесивно фарбана. Да би сви аутобуси, тролејбуси и трамваји били црвени потребно нам је од шест месеци до годину дана. "Пресвлачење" само једног аутобуса траје пет-шест дана.
ГСП тренутно има скоро 1.300 возила, па од рачунице "боли глава".
- То би нас по возилу коштало до 1.800 евра, док је цена за "Соларисове" аутобусе чак 5.500 евра - тврди Милковић уз напомену да је олакшавајућа околност што су трамваји већ црвени, те да ће уколико се буде фарбало у исту ту боју, моћи да уштеде при набавци.
И приватни превозници који се у августу буду јавили на тендер, мораће да задовоље овај критеријум.
- Тек данас је објављено да ће боја градског превоза убудуће бити црвена, а доскоро се причало да би могла да буде и светлоплава - каже Велимир Ковачевић из "Банбуса". - То значи додатне издатке, али да бисмо конкурисали испоштоваћемо одлуку Града. Иначе, већ смо уговорили набавку аутобуса из Турске, и првих седам-осам су већ били у фази фарбања. Први контингент требало је да буде испоручен за 20 дана. Међутим, стопирали смо фарбање док се не донесе коначна одлука о боји, како не бисмо морали да се излажемо додатним трошковима.
ОД ЗЕЛЕНИХ ПА ДО ЖУТО-ПЛАВИХ
Ера зелених возила ГСП кренула је почетком 60-их, када су почели да пристижу први "лејланди", а почетком 70-их постаје доминирајућа. Та зелена фарба је напуштена при набавци зглобних трамваја из Чешке, почетком 80-их и доласком друге серије "санос" аутобуса 1986, када се почела враћати изворна, црвена боја. После 2000. било је покушаја да се уведе жута боја за возила ГСП.
mića
25.07.2015. 21:35
Kakva bezumna odluka. Ove danasnji su se bas zaigrali. Preko cijih ledja se igraju ? Morace dodatno da povecaju brigu za gradjane Beograda. Sramota !!
На ову немаштину,ви се бавите фарбањем возила?! Простом рачуницом се долази до цифре од МИЛИОН и стотину хиљада само за "Соларисе",које ћете,онако добре, упропастити ако то буде радила нестручна фирма. Са осталим возилима,то је бар 20 милиона евра! И то све ми плаћамо! Знате ли шта може да се уради у ГСП-у, овом граду за те паре?! А овамо,штедња?! Дакле,бацате у ветар НОВИХ стотину аутобуса? Да би сте истерали свој хир,а и мало се "уградили"?
Krucijalni posao je uradio gospodin mali odlukom da se autobusi oboje u crveno.To ce pomoci efikasnosti saobracaja u gradu.Kako?Pa tako.Zek zek dadumle
Lepo je to da sva vozila javnog prevoza budu iste boje. Ali, pobogu, to je bespotreban trošak u vremenu opšte besparice i štednje. Ljudi ostaju bez posla, preti se se otkazima u prosveti, a mi bi da farbamo autobuse... Najpametnije je da svaka nova nabavka autobusa bude u crvenoj boji (ako je ona izabrana). Tako će se postepeno, u godinama pred nama izvršiti kompletna unifikacija. Ovako to izgleda samo kao namešten tender za "nečiju firmu". U ovom trenutku su klima uređaji potrebniji...
za ovakve stvari ce se i odgovarati kad dodju normalni ljudi na vlast....Sve se pise... Selo gori a GSP se ceslja
Коментари (16)