Сужава се круг двојке

Н. ВУКИЋ

14. 07. 2015. у 17:02

Градски превоз ће наредних година претрпети тектонске промене, прве рокаде уследиће већ 1. јануара 2016. Трамваји ће уместо до Вука ићи до Правног факултета

Сужава се круг двојке

ЧУВЕНИ "круг двојке", после најављених промена у јавном градском превозу које би требало да ступе на снагу најкасније 1. јануара наредне године, биће сужен, па ће уместо до Вуковог споменика, "границу" имати код Правног факултета. Ово је, међутим, само једна од многобројних промена коју су предвидели стручњаци са Саобраћајног факултета у Београду.

План развоја мреже линија јавног превоза замишљен је у три фазе. Прва не захтева финансијска улагања и практично би се могла применити већ од 1. септембра, а према њој Београд би требало да има 11 трамвајских, седам тролејбуских, 121 аутобуску и једну линију градске железнице.

У овом периоду предвиђено је увођење две нове трамвајске линије - 4 и 11. Прва би саобраћала од Бањице до Ташмајданског парка и заправо ће бити замена за 14, која је возила до Устаничке улице, док је 11 стара линија која је пре извесног времена укинута, а сада је поново оживљавају и повезиваће Калемегдан са Новим Београдом.

Житеље Земун Поља сигурно ће да узнемири вест о укидању аутобуса 704 којим су стизали до Зеленог венца. Ипак остаје им 707, а добијају и 35 којој ће траса бити продужена. Уместо до Трга републике, возила са овом ознаком ће возити на траси од Лешћа до Земун Поља.

ИЗМЕШТАЊЕ ОКРЕТНИЦА ИЗ ЦЕНТРА Друга фаза може бити примењена већ у првој половини 2016. и подразумева 11 трамвајских, седам тролејбуских, 119 аутобуских и две линије градске железнице. Планирано је измештање три терминуса из центра - Студентски трг, Трг републике и Главна железничка станица, док би Зелени венац и Бирчанинова били растерећени. Нове окретнице биће Блок 72, Блок 58, Вилине воде, Мостар, Ресник...

До Миријева ће осим 27 и 20 возити нова линија 36, која ће овај део Звездаре спојити са насељем Кумодраж, а на уобичајеној путањи остаје и 46. Нову руту добија и "педесетпетица" која ће убудуће ићи од Звездаре до Церак винограда, а не Железника. Измене ће претрпети и 711, која ће уместо од Угриноваца до Похорске ићи до Новог бежанијског гробља.

Ефекат свих примењених мера требало би да доведе до убрзања градског превоза за 4,4 одсто.

ТРАМВАЈ ДО МИРИЈЕВА И ВИДИКОВЦА

Трећа фаза предвиђа развој мреже линија до 2020. године, без учешћа метроа. Трамвајски подсистем би се проширио до Миријева, Видиковца и Бежнијске косе, тролејбуси би досезали до Церак винограда, а промене би претрпео и аутобуски подсистем: тако би 23 ишла од Карабурме до Петловог брда, 27 од Новог Београда до Миријева, 30, 46 и 59 би окретали на Мостару, 31 на Славији.

УСПИЊАЧА

У последњој трећој фази замишљено је и да се плато од Економског факултета до Теразијског платоа повеже на модернији и практичнији начин, покретним степеницама или успињачама.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (13)

Vila

14.07.2015. 17:58

Viline vode!? kakvi umovi ovo smišljaju? Da li se ti ljudi ikad voze autobusima koji prolaze Francuskom ulicom? 26, 37, 44, po pet minuta im treba između dve stanice, tj. od Cara Dušana do Trga. I sad će tu još da ubace i 27, 27E itd. Ma sjajno.

alien

14.07.2015. 18:10

Kakvi bre tramvaji po Mirijevu i Vidikovcu!? Tramvaji su za Novi Beograd, koji je ravan i pun širokih bulevara sa ostrvima namenjenim upravo za tramvajske baštice. A ne da se pentraju po brdima i provlače kroz tesne ulice. Ko li samo smišlja ovo, da mi je znati...

Dragan

15.07.2015. 08:16

@alien - Normlano je da tramvaj ide sredinom bulevara po ostrvima (basticama) ali kada je u Beogradu bilo sta bilo normalno? Nekom majmunu je palo na pamet da ionako usku ulicu Vojvode Stepe obogalji tramvajem iako 100 metara od nje ima Bulevar Oslobodjenja sa razdelnim ostrvom idealnim za tramvaj. Ulica Vojvode Stepe bi imala duplo veci protok, saobracaj u Bulevaru oslobodjenja ne bi nista izgubio a putnici bi pesacili 1-2 minuta duze do i od tramvajske stanice ali bi se vozili neuporedivo brze ...

dm

15.07.2015. 00:55

Ovo je potpuno pogrešno,ko li ovako nešto predlaže?Nije u skladu sa gup-om!Zašto se tramvaji teraju na metro koridore ?Zašto tramvaj do mirijeva umesto gradske železnice,kada su već urađeni ulazi za tunel za Bg voz kod karaburme?Zaštp tramvaj do vidikovca kada je predviđen metro!Tramvaji se prem B.brdu malo koriste, jer su spori u odnosu na autobuse.Ovaj predlog nema veze sa postojećim projektom metroa ili razvojem bg voza.Promašaj!

Јово

16.07.2015. 17:20

@dm - Рекли сте све што и ја мислим, и што је заиста тачно! Без метроа нема решења саобраћајног проблема. Покушан је пројекат "трамвајем у 21. век", и није решио проблем. На крају, то и сама студија каже ( мало људи користи трамвај ), а они хоће да га прошире?!

Лики

15.07.2015. 09:05

Круг трамвајске линије број 2 је један од симбола и "институција" Београда, његово мењање је недопустиво ...То је исто као када бисмо срушили неки од значајних споменика или променили име Дорћолу или Чубури ! Има ли у градској управи и једног Београђанина?

sanja

15.07.2015. 11:39

bravo vesicu. glupost za gluposcu!! ukini 2 do vuka i ostaje 5 koja ide na svakih pola sata. bas si nam pomogao svaka ti cast. kako sa dorcola da stignemo do vuka osim trulom peticom??!!

MatijaBG

15.07.2015. 13:54

Sve kvalitetnije bajke...ajde za početak operite buseve i tramvaje ,posebno iznutra,pa da prodišemo,a onda u nove pobede-)

tramvaj

15.07.2015. 14:35

Zasto ne uvedete tramvaj 1 i 8. tj. napravite renumeraciju postojecih linija od 1 do 11. A ne od 2 do 13.

Vile

16.07.2015. 03:29

@ - Obavezno izmestiti okretnicu tramvaja sa Bogoslovije i spustiti ih u Visnjicku gde vec postoji ostrvo, pa u Mirijevski bulevar do Mirijeva! A ono ruglo od Bogoslovije srediti i na mestu omladinskog stadiona napraviti jedan atletski nacionalni stadion!

dragana

16.07.2015. 17:35

Mogli bi ste duz Bulevara Mihajla Pupina uvesti pokretne trake na trotoaru pa da se Beogradjani i tako prevoze.