Сужава се круг двојке
14. 07. 2015. у 17:02
Градски превоз ће наредних година претрпети тектонске промене, прве рокаде уследиће већ 1. јануара 2016. Трамваји ће уместо до Вука ићи до Правног факултета
ЧУВЕНИ "круг двојке", после најављених промена у јавном градском превозу које би требало да ступе на снагу најкасније 1. јануара наредне године, биће сужен, па ће уместо до Вуковог споменика, "границу" имати код Правног факултета. Ово је, међутим, само једна од многобројних промена коју су предвидели стручњаци са Саобраћајног факултета у Београду.
План развоја мреже линија јавног превоза замишљен је у три фазе. Прва не захтева финансијска улагања и практично би се могла применити већ од 1. септембра, а према њој Београд би требало да има 11 трамвајских, седам тролејбуских, 121 аутобуску и једну линију градске железнице.
У овом периоду предвиђено је увођење две нове трамвајске линије - 4 и 11. Прва би саобраћала од Бањице до Ташмајданског парка и заправо ће бити замена за 14, која је возила до Устаничке улице, док је 11 стара линија која је пре извесног времена укинута, а сада је поново оживљавају и повезиваће Калемегдан са Новим Београдом.
Житеље Земун Поља сигурно ће да узнемири вест о укидању аутобуса 704 којим су стизали до Зеленог венца. Ипак остаје им 707, а добијају и 35 којој ће траса бити продужена. Уместо до Трга републике, возила са овом ознаком ће возити на траси од Лешћа до Земун Поља.
До Миријева ће осим 27 и 20 возити нова линија 36, која ће овај део Звездаре спојити са насељем Кумодраж, а на уобичајеној путањи остаје и 46. Нову руту добија и "педесетпетица" која ће убудуће ићи од Звездаре до Церак винограда, а не Железника. Измене ће претрпети и 711, која ће уместо од Угриноваца до Похорске ићи до Новог бежанијског гробља.
Ефекат свих примењених мера требало би да доведе до убрзања градског превоза за 4,4 одсто.
ТРАМВАЈ ДО МИРИЈЕВА И ВИДИКОВЦА
Трећа фаза предвиђа развој мреже линија до 2020. године, без учешћа метроа. Трамвајски подсистем би се проширио до Миријева, Видиковца и Бежнијске косе, тролејбуси би досезали до Церак винограда, а промене би претрпео и аутобуски подсистем: тако би 23 ишла од Карабурме до Петловог брда, 27 од Новог Београда до Миријева, 30, 46 и 59 би окретали на Мостару, 31 на Славији.
УСПИЊАЧА
У последњој трећој фази замишљено је и да се плато од Економског факултета до Теразијског платоа повеже на модернији и практичнији начин, покретним степеницама или успињачама.
Vila
14.07.2015. 17:58
Viline vode!? kakvi umovi ovo smišljaju? Da li se ti ljudi ikad voze autobusima koji prolaze Francuskom ulicom? 26, 37, 44, po pet minuta im treba između dve stanice, tj. od Cara Dušana do Trga. I sad će tu još da ubace i 27, 27E itd. Ma sjajno.
@Vila - Ali biće brže 4.4% ! Nemoj tako.Ha, ha.
Kakvi bre tramvaji po Mirijevu i Vidikovcu!? Tramvaji su za Novi Beograd, koji je ravan i pun širokih bulevara sa ostrvima namenjenim upravo za tramvajske baštice. A ne da se pentraju po brdima i provlače kroz tesne ulice. Ko li samo smišlja ovo, da mi je znati...
@alien - Normlano je da tramvaj ide sredinom bulevara po ostrvima (basticama) ali kada je u Beogradu bilo sta bilo normalno? Nekom majmunu je palo na pamet da ionako usku ulicu Vojvode Stepe obogalji tramvajem iako 100 metara od nje ima Bulevar Oslobodjenja sa razdelnim ostrvom idealnim za tramvaj. Ulica Vojvode Stepe bi imala duplo veci protok, saobracaj u Bulevaru oslobodjenja ne bi nista izgubio a putnici bi pesacili 1-2 minuta duze do i od tramvajske stanice ali bi se vozili neuporedivo brze ...
Ovo je potpuno pogrešno,ko li ovako nešto predlaže?Nije u skladu sa gup-om!Zašto se tramvaji teraju na metro koridore ?Zašto tramvaj do mirijeva umesto gradske železnice,kada su već urađeni ulazi za tunel za Bg voz kod karaburme?Zaštp tramvaj do vidikovca kada je predviđen metro!Tramvaji se prem B.brdu malo koriste, jer su spori u odnosu na autobuse.Ovaj predlog nema veze sa postojećim projektom metroa ili razvojem bg voza.Promašaj!
Коментари (13)