ДА ли ће Београд после 93 године од прве идеје о изградњи жичаре, коначно, "ваздушним трамвајем" премостити Саву? 

Жичара би требало да повеже Нови Београд, Аду Циганлију и Кошутњак, и тиме унапреди саобраћај, али и туристичку понуду. У наредном периоду треба да се формира радна група, а онда би се приступило и изради пројекта.

Идеја о изградњи жичаре стара је скоро цео век. Први пројекат о могућности повезивања центра Београда и Земуна кабинским системима израдила је 1922. загребачка фирма "Чавлина и Сладољев". Шест година касније предложено је да се Калемегдан и Земун повежу преко Ратног острва. Било је планирано да "ваздушни трамвај", како је прозван, полази на свака два, а да путовање до Земуна траје пет минута.

Мало је недостајало и да се пре деценију слична идеја реализује. Урађен је генерални пројекат према ком је гондолом требало да се повеже Кошутњак, преко аутобуско-трамвајске окретнице на Бановом брду, Макиша и Аде, са Блоком 44 на Новом Београду. Дужина трасе била је око пет километара, са пет предвиђених станица. По том пројекту требало је да се изгради 27 стубова и депо за каписле.

Као и многе друге добре идеје, и ова се пре 12 година запетљала у мрежу администрације и компликоване бирократије.

ПРВА ФАЗА 3,8 МИЛИОНА ЕВРА?

ПРЕМА ранијим прорачунима, изградња прве фазе трајала би око четири месеца и коштала 3,8 милиона евра. Цена карте би била око једног евра, па би се повраћај трошкова очекивао у првих десет година експлоатације.