“Кување” у ГСП, јер штеде гориво
08. 05. 2015. у 15:00
Климе у аутобусима, трамвајима и тролама још угашене. Возачи нису криви, одлучује се на "вишем нивоу"
ЗА "кување" у возилима ГСП претходних дана, када су температуре биле чак и 32 степена Целзијуса, нису одговорни возачи, нити квар на расхладним уређајима. Прекидач је био у рукама градских служби које држе под контролом саобраћај, па и јавни превоз у Београду, а науштрб вентилације, настоје да приштеде на гориву.
- Возачи не одлучују да ли ће укључити или искључити расхлађивање, то не зависи од њих - каже Жељко Милковић, генерални директор ГСП "Београд". - Укључивање климе зависи од температуре, а одлука о активирању система за хлађење у возилима доноси се у договору са Секретаријатом за саобраћај и Дирекцијом за јавни превоз. Постоји оквирни датум када се укључује, али то ипак зависи од временских прилика.
Климе у возилима која фабрички имају уграђен систем за хлађење, функционишу добро, међутим, оне које су накнадно убациване у старија возила задају муке мајсторима.
- Уградња 140 клима- -уређаја у возила која нису за то предвиђена била је грешка - објашњава Милковић. - Цену непромишљене одлуке, која је била технички неоправдана, јер су возила стара и њихови мотори не подржавају додатно оптерећење од 20 до 30 одсто, плаћамо и данас.
Милковић додаје да је за уградњу клима-уређаја у стара возила, која је започета пре четири године, потрошено више од 200 милиона евра. Инсталирање уређаја по возилу је коштало од 8.000 до 11.000 евра, а толика је укупна вредност једног старог аутобуса!
Климе су инсталиране и на возилима која нам је донирао Јапан - подсећа директор ГСП. - И са њима имамо проблем јер отвори у које су уграђене нису добро задихтовани, па возила прокишњавају. Покушавамо да кварове отклонимо и да одржавамо ове системе, али то је врло тешко. Док су били у гарантном року сервисирала их је фирма која их је и уградила. И сада се нуде, али су им услуге скупе и не исплати нам се да их ангажујемо, па се о сервисирању брину наши мајстори.
ПРОБЛЕМАТИЧНИ СТАРИ АУТОБУСИ
РАСХЛАДНЕ уређаје поседује 83, од укупно 126 тролејбуса. Такође, климом су опремљени и сви нови трамваји, а од 990 аутобуса, вентилациони систем има 506 возила. Од 140 старих аутобуса са надограђеном климом, систем не функционише у њих 88.
penzioner
08.05.2015. 15:11
Prija kad je u vozilu klima ali ja sam se 40 godina dok sam radio, vozio u neklimatizovanim pa sam izdrzao. Mnogo smo se razmazili.
@penzioner - Klima danas i u to vreme nije, ni priblizno, ista...
@penzioner - Tada su karte bile jeftine.
@penzioner - Jeste u pravu ste, nije bilo klime ali se i nije naplaćivala, jer je nije ni bilo, pa nije ni mogla biti naplaćivna, ali sad pošto je ima ona se logički naplaćuje, jer da se ne naplaćuje nebi je ni bilo u ovim šporetovima, izbačena bi bila i prodata u staro gvožđe i kapnula bi koja kinta i na to...Menadžment bi bio itekako zadovoljan da i na to kapne neka kinta i da sevne krivulja rasta na gore. Naravučenije popraviti klimu isto tako kao i "Migavac" ili "Kočnice".
srbija, tuga...
Коментари (25)