Граде тунел кроз центар Београда?!
08. 04. 2015. у 12:37
Оживела идеја да се подземном саобраћајницом повежу савски амфитеатар и Дорћол
Пролаз у Гаврила Принципа Фото З. Јовановић
РЕАЛИЗАЦИЈОМ пројекта "Београд на води" оживљава се скоро седам деценија стара идеја о тунелу који би ишао од Каменичке до Француске улице, односно од простора на којем се данас налази Економски факултет, у непосредној близини Главне аутобуске станице, па све до Дорћола.
- Иако је изградња одавно почела, тадашња технологија није омогућавала да буде завршен. Данас, то за нас не би представљало велики проблем - рекао је премијер Александар Вучић на седници Скупштине Србије.
Сан да се тунелом повежу савски амфитеатар и дунавско приобаље стар је око 65 година. Генералним урбанистичким планом с почетка педесетих, било је предвиђено да се пробије тунел кроз који би ишла магистрална саобраћајница, па би возила избегла пролазак кроз центар града.
Чак су и почели радови. Копане су цеви у Улици Гаврила Принципа код броја 63. Међутим, није се далеко одмакло. Пробијено је тачно 56 метара. И ту се стало. Званично због појаве подземних вода и клизишта. Незванично, новац и механизација преусмерени су за изградњу Новог Београда.
Излаз из тог базичног тунела, налазио би се у близини велике раскрснице код Цркве Александара Невског на Дорћолу. Тачније, на месту где се данас налази бензинска пумпа.
Стратешки, овим тунелом би се Карабурма повезала са Новим Београдом и Земуном. Возила би из Улице Венизелосове, тунелом избијала у савски амфитеатар, одакле би преко моста прелазили на леву страну Саве. Такође, направила би се и саобраћајница, која би се повезала са Обреновачким путем.

План је у то време био добар, али сан послератних архитеката није реализован. Градилиште је пре 60 година затворено, а највећи део тунела је зазидан. Данас, користи се првих десетак метара, где сада послује ауто-перионица.
ХИПОДРОМ И СТАДИОН ПАРТИЗАНА
ТУНЕЛ од Економског факултета до Француске улице није ни први, а ни последњи о којем се машта. На траси Унутрашњег магистралног прстена предвиђена су чак три, од којих би најдужи и најважнији био онај који би ишао од петље Хиподром све до стадиона Партизана.
Такође су разматране и "подземне везе" Бранковог моста и Булевара деспота Стефана, као и потез од Ветеринарског факултета до Тиршове улице.
MatijaBG
08.04.2015. 13:32
Kakav marketing...toliki tuneli,gradovi,hoteli,mostovi,sve planiraju...pa budzet Pariza bi bio mali,a s druge strane govore da je grad bio pre bankrotom....dok nam prodaju maglu,grad je prepun udarnih rupa,sve se raspada,prevoz vonja,ubacili stare krseve na ulice,pogledajte liniju 26 sta nas prevozi,a zgrada Beobanke se suplja izdize nad gradom,hrpa srusenih zdanja iz bombardovanja zjapi onako..valjda porvo treba to da se sredi.
@MatijaBG - Danas sam išao od aerodroma, a sa desne strane gomila đubreta i šuta.
@MatijaBG - Gorane,isao si 72ojkom i da li si video tu pamet koja je taj bus koji vozi strance stavila na trasu najvece prljavstine i haosa...zamisli kad neko tim busem stekne prvi utisak o gradu....jezivo...sad ce 4 dana da ciste deponije a 359 da taloze smece..ovo je jedini grad u Evropi u kojem se na svakom drvetu viore kese,a u svakom zbunu deponije smeca,pored puteva obavezno autootpad i vulkanizeri,kao i romske mahale,na ulasku u svaki grad....uzas.Daj pisite o tome,uticite kritikama.
@MatijaBG - Zeleznicka stanica Tosin Bunar: niko ne cisti djubreta na tone ,cuvari na istoj stanici non stop spavaju, po nekad kao medvedi isetaju na sunce, otpad pored same stanice na 5o metara od pruge, pikavaca milioni, nema nadstresnice pa kada je kisa, ko nema kisobran pokisne kao mis, kante za smece uvek prepune i smece okolo njih, klupe su najzad dobre ali brzo ce ih sakljupljaci sirovina odvaljivati, divlje rastinje oko stanice , table sa redom voznje su uglavnom razbijene i ne osvetljene, itd.
A podatak o orijentacionoj duzini tunela je...
Коментари (23)