Ласта: Газели прети колапс?

Н. ВУКИЋ

28. 01. 2015. у 20:00

У “Ласти” упозоравају да би брзоплето исељавање аутобуске станице могло да доведе до великих гужви у престоници

Ласта: Газели прети колапс?

СЕЛИДБА главне аутобуске станице из центра града на Нови Београд нанеће велике губитке саобраћајном предузећу "Ласта", али ће и замрсити путеве многим Београђанима. Преусмеравањем преко реке безмало 400 полазака само на приградским линијама, створиће се гужва на ободним стајалиштима, а густо ће бити и на Газели, као и дуж нових траса којима ће аутобуси стизати до Блока 42.

У "Ласти" кажу да су много уложили у главну аутобуску станицу, која сад треба да нестане.

- Сада је, ипак, суштинска прича како решити токове путника, укрцај-искрцај људи који долазе из приградских насеља. А све већи је притисак на приградски саобраћај, нарочито из правца Младеновца и Обреновца - каже Владан Максимовић, извршни директор у "Ласти".

У овом предузећу оцењују да путници из приградских општина немају неки посебан интерес да иду на Нови Београд.

650 ПОЛАЗАКА- 7.000 ПУТНИКА САДАШЊА станица има од 650 полазака дневно, од чега 61 одсто је приградски превоз. Максимално вршно оптерећење у поподневном шпицу, од 14.30 до 15.30, јесте око 60 полазака истовремено. Кроз ту станицу пролази 7.000 путника дневно. Оно што је неопходно да би се сви аутобуси опслужили су 22 полазна перона и осам долазних.

- Зато ћемо имати велико оптерећење на улазним, ободним стајалиштима у граду - објашњава Максимовић. - Тако да ће путници са потеза Ибарске магистрале и из правца Обреновца, да не би ишли на Нови Београд, па се враћали поново у град, излазити код Аде Циганлије, а они из правца Шумадије, Младеновца, код "Франша", на Аутокоманди и Трошарини, где ће се стварати још веће гужве него сад.

Ситуација је, тврде, веома озбиљна.

- Значај приградског саобраћаја у оквиру града захтева шири приступ у решавању проблема - додаје Максимовић. - Било би прилично опасно и небезбедно да се река људи излије на стајалиштима Аутокоманда, Франш, Ада Циганлија...

Једно од решења које предлажу челни људи у "Ласти", уколико би главна станица била на Новом Београду, било би ојачавање постојећих терминала по ободу и изградња нових.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (19)

Nac

28.01.2015. 20:23

Godinama su strucnjaci radili na resavanju pitanja glavne autobuske stanice i napravili plan sa stanicom pored autoputa u blizini autokomande. Onda je dosla demokratija 2000. i cas posla odlucila da proda to zemljiste, da se vidi kako znaju da donose pare. Ovi novi vrlo brzo odlucise da prave stanicu na Novom Beogradu. Vladevine i jednih i drugih verovatno nisu dugovecne ali ce posledice njihovih resenja grad i njegovi gradjani osecati u buducnosti.

Naravno

29.01.2015. 08:06

@Nac - sad ce novi GUP. Nemci su ga uradili pre 50 godina, i ne menjaju ga, a mi svake godine novi. Zato ce Beograd biti najruziji grad u regionu. A i danas je.

prolaznik

28.01.2015. 20:45

Koji je genije smislio da nakon obavljenog posla u Beogradu mora da gradskim prevozom odem u Novi Beograd, kako bih tamo ko čovek seo u autobus, a zatim ponovo prešao Savu da bih se vratio u Obrenovac?

sl

28.01.2015. 20:47

I treba. Treba da propadnete.Dokle više da forsirate taj Beograd na račun ostalih delova Srbije.

hahah

29.01.2015. 01:26

@sl - Pa ovu stanicu ti i takvi najviše i koristite.Ovo se za vas radi,vama je najviše u interesu.Ja Par puta godišnje možda koristim ovu stanicu,izdržaću..ti kad odeš na Novi Beograd ima da se pogubiš.Ne vadite se iz Beograda a ovde nešto lupetaš.Ovo se za vas i pravi.

Je l da

29.01.2015. 07:23

@Goran - a ako nekim nesrecnim slucajem, izgrade ono sto su naumili na mestu zeleznicke stanice, tu vise nece moci ni da se pridje, ni da se prodje.

mića

28.01.2015. 21:16

Sta imate vi da mislite. Za vas misle drugi. Vase je da slusate i postujete ono sto vam se naredi. A ljudi, guzve, neorganizovanost, kakve to ima veze, mi gledamo u buducnost, a buducnost nam je svetla.

Bože oprosti im jer ne znaju da ne nznaju šta rade

29.01.2015. 06:38

@Ivan - Da, verovatno je neko ko pojma nema ni o saobraćaju ni o urbanizaciji nešto nagovestio, a poltroni, takođe bez ikakvih iskustava, odmah krenuli da poslušaju! Kao u onom vicu o Titu i grožđu kada maršal nije razumeo odgovor, šta u Smederevu najbolje uspeva! Umesto grožđe, razumeo je gvožđe i odmah upitao zašto Smederevo ne napravi železaru! I potčinjeni odmah krenuše da prave železaru sa kojom i dan danas imamo problema -bez rude u blizini, skupa, nepotrebna a već spočetka tehnički zastarela!

dm

28.01.2015. 21:55

Ovima iz Laste je kao bilo "normalno"da masa autobusa dnevno ulazi u strogi centar grada?A o buci ,zagađenju ništa...Uostalom kada stanicu presele na Nbg ,trebalo bi je dobro pešačkim pasarelama povezati direktno sa satnicom Gradske železnice koja bi potom ljude, bržim taktom dovodila da centra grada..

Petar

28.01.2015. 23:04

U Jurija Gagarina kod buvljaka je ionako haos zbog loše rešenih prilaza na Most na Adi, a sada je naravno još veći haos jer ljudi dovoze ili čekaju svoje na novoj autobuskoj stanici i naravno parkiraju u trećoj traci u Jurija Gagarina sa upaljena četiri migavca. Predveče je totalna ludnica, a ne smem ni da pomislim šta će da bude za vreme većih praznika, recimo 1. maja. Ako još i Lastu prebace, računajte na totalni kolaps.

мубудала и друг

28.01.2015. 23:57

Ма, није важно, долазе нам бољи дани: субота и недеља. :-)

JNA

29.01.2015. 01:28

Stadion treba napraviti na mestu sadašnjeg stadiona vojske Srbije koji koristi Partizan.Dakle srušiti taj stadion i napraviti tu staanicu.

ddd

29.01.2015. 09:07

Pa vec je 40 godina kolaps i to u centru grada zbog autobusa. I to sve "glavne" stanice sa privremenim dozvolama. Normalno je da imate na obodu grada stanice, jer se bavite prigradskim saobraćajem. Samo je ovde normalno da parkirate autobuse u Knez Mihajlovoj. Obe stanice treba izmestiti iz centra, jer su ruglo. Ko koristi svaki dan prigradski taj ne vuce kofere, rako da moze kao i mi da promeni dve linije. Da li je neko video na sta lici okolina tih stanica. Autobusi po trotoarima, jaos.

Jan

29.01.2015. 10:52

Treba napraviti više manjih stanica recimo 3 u tri dela grada a ovo djubriste od stanica i krsevi autobusi mars iz centra grada. ILi hoćete stanicu na trgu republike. Pa pobogu niste u stanju da sredite mokri cvor na stanici za 30 godina. To nije stanica već ruglo. Kad mi neko dođje ja moram da camim na ulici ispred bristola da ga pokupim. Napraviti novu stanicu sa 40 perona , garderobom, cekaonicom, i toaletima. Bez rostiljnica , prodavnica i trange frange pratecih sadrzaja.

Korisnik

29.01.2015. 11:27

Sa druge strane imamo 2 autobuske stanice u centru grada koje su potpuno ruglo. A firme koje njima upravljaju uzimaju lepe pare od peonskih karata. I treba da se uklone!

TT

29.01.2015. 12:39

Puno znači za putnike koji se vraćaju ili dolaze u BG da u blizini autobuske stanice imaju polazne stanice gradskih buseva da mogu bez ili sa manje gužve ući u njih naročito ako imaju prtljag, a to je sada tako, nego da "love" gradske autobuse koji su u prolazu i koji su već prilično puni te ih tako zadržavaju, maltretiraju više i sebe i druge putnike u gradskim busevima.Sadašnja pozicija a.s. je podjednako udaljena za sve, u protivnom većina putnika bi se morala truckati sa kraja na kraj BGa.