Касне петље на обилазници

Н. ВУКИЋ

28. 03. 2014. у 21:56

Радови на саобраћајницама „Орловача“ и „Петлово брдо“ још нису ни почели. Према помпезним најавама посао је требало да буде завршен до јуна ове године

ДВЕ трећине рока датог за завршетак петљи „Орловача“ и „Петлово брдо“ у склопу Обилазнице око Београда је истекло, а радови стоје! Предузеће „Путеви Србије“ је средином септембра прошле године најавило да ће аустријска фирма „Штрабаг“, која је изабрана за извођача радова, за девет месеци поред Ибарске магистрале изградити нове саобраћајне објекте, међутим, неминовно је да ће се путари дуже задржати у овој зони обилазнице.

Планирано је да у року од 270 календарских дана, мајстори на петљи „Орловача“ заврше радове на денивелисаној раскрсници типа „детелина“ и изграде полупрофил десне стране ауто-пута у дужини од километар са комплетном инфраструктуром.

На петљи „Петлово брдо“ пре шест месеци су обављали припремне радове, али изградња није ни започета. А извођачи су према уговору требали да обаве земљане и радове на одводњавању, да изграде доњи строј и коловозну конструкцију, кишну канализацију са два постројења за пречишћавање и два моста. Такође, саобраћајно-техничку и сервисну опрему пута, осветљење петље, измештање и заштиту телекомуникационе инфраструктуре, заштиту и озелењавање путног појаса, реконструкцију и измештање постојећих инсталација водовода и канализације, као и заштиту постојећег и изградњу новог гасовода.

- Почетак радова на петљи „Орловача“ очекује се ових дана, док на петљи Петлово брдо радови до даљег неће почети - кажу у „Путевима Србије“. - У току је мобилизација извођача за почетак радова на петљи „Орловача“ и физички почетак очекујемо ускоро.

ПОСАО ВРЕДАН ШЕСТ МИЛИОНА ЕВРА Уговор са извођачем радова за изградњу петљи „Орловача“ и „Петлово брдо“ потписан је 23. јула 2013. Посао је добио аустријски „Штрабаг“ који је доставио најповољнију понуду од шест милиона евра, а радови ће се финансирати из зајма Европске инвестиционе банке.

Иначе, није решен ни спор са удружењем грађана које се побунило против изградње петље „Петлово брдо“, мада у „Путевима Србије“ истичу да се грађани неосновано буне, као и да се пројекат у потпуности изводи сагласно важећој планској и пројектној документацији и уз сагласност надлежних институција.

- У току је поступак медијације у оквиру жалбене процедуре Европске инвестиционе банке, када се заинтересоване стране не оглашавају према јавности - додају у „Путевима Србије“.


РОКОВИ НЕЋЕ БИТИ ИСПОШТОВАНИ

Дефинитивно, од завршетка посла на петљама „Орловача“ и „Петлово брдо“, који је планиран био до средине јуна, нема ништа, а то су нам потврдили и у овом предузећу кратким „не“ на питање да ли ће посао бити завршен у том периоду.

Дакле, у најбољем случају крајем године.


Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (4)

Žabac Kermit

29.03.2014. 08:25

U zemljama gde su neke stvari jasno definisane (ne nužno i dobre, ali ipak definisane) izvođač radova neće da počne sa istim, ako ima bilo kakav spor oko početka radova. Štiti svoje interese. Ne kažem da je Štrabag zlato, ali previše je rizično da u toku žalbenog postupka počnu sa radovima.

гага

30.03.2014. 00:39

@Žabac Kermit - Неће ни почети да раде петљу "Петлово брдо", пошто је Страбаг одустао од тих радова, а баш због тог жалбеног поступка. За сад од ове петље нема ништа. Зашто то ови нису рекли Новостима то само они знају ! Уосталом још има наде па ће се видети.

dzordz

30.03.2014. 08:06

projekat petlje petlovo brdo je projektantski sasvim u redu. spor predstavlja licni interes pojedinaca iz tog naselja da dobiju privilegovan izlaz na vaznu saobracajnicu. mrzi ih da se voze par stotina metara dalje, zele popreko. sumica je samo vest izgovor. vrlo vest. cak bi se moglo reci da stradali u saobracaju na tom delu idu njima na dusu, jer zadrzavaju da se saobracajnica kompletno izgradi.

Orwell

02.04.2014. 10:24

@dzordz - Interesantno je kako loš projektant, (ili bolje reci organizovana interesna grupa) po svaku cenu brani svoj loš projekat iako i sami shvataju da je u najmanju ruku nepravedan. Po tom slepom pogledu jedan pojedinac - "Metro" zaslužuje i dobija privilegovan izlaz sa semaforom, a deset hiljada obicnih pojedinaca treba da izgubi prilaz magistrali koji koristi vec 50 godina. Valjda je onda jasno kojim putevima i na koji način interes jednog postaje jači od interesa 10000.

Brdjanin

30.03.2014. 18:34

Gradjani protestuju zbog suludog plana, po kojem treba da se unisti park-suma borici. Ta suma osim sto je zastita od klizanja, saobracajne buke i zagadjenja, predstavlja i jedinu celovitu javnu zelenu povrsinu u tom naselju. Projekat je utoliko suludiji, sto postoji niz resenja, a da suma ostane netaknuta.