Мост на Ади коштао 360 милиона евра!

С. Ј. МАТИЋ

10. 02. 2014. у 22:45

Коначно познати трошкови грађевинске лепотице са свим петљама и приступним саобраћајницама. Град извођачима дугује још 27 милиона евра, код петље Хиподром није урађена канализација

ПОСЛЕ силних полемика колико је коштао Мост на Ади, коначно су срачунати и обелодањени сви трошкови. Цена ове грађевине са свим приступним саобраћајницама је - 360 милиона евра.

Сам мост преко реке је коштао 161,2 милиона евра. Првобитно је 2008. године уговорена његова изградња за 124,5 милиона, али су трошкови током градње значајно нарасли. Тако је три године касније коригован уговор како би за мост било исплаћено 35 милиона евра више од планираног. На основу података које смо добили, до сада је извођачима радова на изградњи плаћено 157,2 милиона евра, а преостало је да се плате још четири милиона.

Како би овај мост са косим затегама без приступних саобраћајница био само туристичка атракција града, тако су трошкови градње његових прилаза нераскидиви део целине моста. Петља Радничка коштала је 75,1 милион евра. Радови су новембра 2011. првобитно били уговорени за 67,9 милиона евра са роком завршетка до краја јануара 2013. године. Међутим, због имовинско-правних проблема са "Југопетролом", додатних радова, великих кашњења у плаћању извођачу, радови су продужени за 305 дана. Самим тим порасли су и трошкови и то за 7,2 милиона евра. Извођачу "Пору" до сада је плаћено 65,7 милиона евра. На петљи Радничка треба још да се уреди терен испод конструкције и очекује се почетак техничког прегледа.

КРЕДИТ За изградњу моста и приступних путева град је са Европском банком за обнову и развој и Европском инвестиционом банком уговорио кредите од укупно 289 милиона евра. Од тог износа до сада је потрошено 251.912.852. Остала потрошена средства издвојена су из буџета града.

Петља са новобеоградске стране је била доста јефтинија, али и мање грађевински компликована. Њена цена је износила 40,8 милиона евра. Због стечаја словеначких фирми, прво СЦТ, а онда и "Приморја", које је одрадило четвртину посла, изградњу је даље по истој цени наставио "Пор". Радови су завршени два и по месеца касније од планираног, а извођачу је до сада плаћено 37,2 милиона евра. Остало је још да се уреди терен и обави технички преглед.

Цена петље Хиподром, која је и прва изграђена, на крају је стала на 63 милиона евра. Извођачу "Ратку Митровићу" Дирекција за грађевинско земљиште остала је дужна још око десет милиона евра. Међутим, овај пројекат није у потпуности завршен, јер је остало да се изграде канализација у Пожешкој и Паштровићевој улици и заврше зидови против буке. Кишна и фекална канализација нису могле да се изграде по одобреном пројекту, па се сада прави нови, а све би требало да се заврши до јуна.


ЈОШ БЕЗ ВРХА, АЛИ И ДОЗВОЛЕ

Технички преглед Моста на Ади је у завршној фази, тако да овај објекат још није добио употребну дозволу. Разлог за то је што је измењен пројекат моста, пошто је бетонски део продужен за још један распон од 36 метара и изграђена су три лифта и декоративно осветљење. Такође ни на пилон моста није постављен врх од седам метара. Он није ни био предмет уговора са "Пором", а неколико покушаја Војске Србије да га угради били су неуспешни.


ОД БУВЉАКА ДО ТОШИНОГ БУНАРА

Мост преко Аде и његови прилази су део прве фазе изградње Унутрашњег магистралног полупрстена (УМП), који би требало да се протеже од Кванташке пијаце до Панчевачког моста. Да би она била завршена потребно је још направити деоницу пута од бувљака до Тошиног бунара која ће коштати око 20 милиона евра. Међутим, пре почетка изградње потребно је са трасе раселити ромске породице које живе у дашчарама и за њих изградити социјалне станове у насељима Орловско и Јабучки рит. Копање темеља се очекује у априлу.


ТУНЕЛОМ КРОЗ ТОПЧИДЕРСКО БРДО

ЗА тунел кроз Топчидерско брдо и ауто-пут од Партизановог стадиона до чворишта Шумице, где се улази у нови тунел, урађени су идејни пројекти. Траса даље иде улицама Грчића Миленка и Поп Стојановом до Булевара краља Александра, преко Северног булевара и Богословије до Панчевачког моста.

Пре десетак година процењивано је да ће његова цена бити око милијарду евра. Укупна дужина је 17 километара од чега 3,3 километра у тунелима и 5,4 километра на мостовским конструкцијама.


Забрањено копирање и преузимање текста без одобрења редакције

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (24)

KUM

11.02.2014. 03:29

Dugovi,dugovi,dugovi..Kakvo je bilo proslo rukovodstvo,dovoljno govori ova vest,i tekst u njoj.

MatijaBG PSihijatar

11.02.2014. 10:19

@грађанин - Vasi mostovi se zovu "nevidljivost milenijuma":)

ФИЛИПЖАК

11.02.2014. 08:30

"Cena ove građevine sa svim pristupnim saobraćajnicama je - 360 miliona evra."Поштована Господо !Колики су укуопни , са каматом, трошкови изградње овог моста ???

Александар

11.02.2014. 09:35

А имају ли ромске породице тапију на земљу, доказ да су власници дашчара и да ли су плаћали порез на имовину да би им град дао социјалне станове?

Radoslav Grujic

11.02.2014. 10:20

Kad je počela izgradnja, most su prozvali "3 u 1", jer su za početne pare mogla da se izgrade tri mosta. Sada, kad znamo konačnu cenu, stekli smo i novi svetski brend - "ŠEST U JEDAN".

vlado

11.02.2014. 10:36

pa zar nije bila prica da je kostao 500 miliona,,a to da li je skupo treba da kazu ljudi od struke a ne politicari.

Vitez

11.02.2014. 10:45

Pročitah ova dva tri komentara i vidim uglavnom negativna. Kavi li smo mi to ljudi? Zato i ne možemo napred, zavidni, zlobni, materijalisti.

Realista

11.02.2014. 15:30

@Vitez - Zato gospodine st oje za 360 miliona moglo da se sagradi bar 6 odgovarjucih i preko potrebnih mostova, sto je za 360 miliona mogla cela domaca privreda da pocne da radi i proizvodi i zato sto se jos uvek ne zna koje uzeo razliku do 500 miliona....

Discovery

11.02.2014. 11:15

A ja gledao onu emisiju na Discovery-u gde je receno da kosta 1 milijardu. Ko koga tu laze?

Marko Petrovic

11.02.2014. 12:08

nije mi jasna ova recenica : ' grad izvodjacima duguje jos 27 miliona eura" . ispada da je to sve . koliko ja znam ovo ce da se placa sledecih 20 ili 30 godina .malo mi je lakse jer je bila cifra od 500 miliona u pitanju , ali i 360 je ogromno . ovo sve zajedno nije smelo da kosta vise od 100 miliona i naravno projekat je morao biti mnogo manje glamurozan

Jaforidza

12.02.2014. 22:16

@Marko Petrovic - Po vama to je trebao da bude drveni most, jer je on najeftiniji!!! Jevreji su odavno rekli: "Nisam dovoljno bogat da kupujem jeftine stvari".

Mihailo Krunić

11.02.2014. 12:13

Dva puta sam vam pisao komentar o mostu, jer sam stručni od vas novinara, i vi ste me obadva puta odbili. Ja vas molim da se na vašem prtalu više ne pojavljue moja slika iz FB. Više vam nisam prijatelj.

dragan

12.02.2014. 11:33

Znate kad ce biti izgradjen UMP? Kad na vrbi rodi grozdje! Ovo je preskupo cak i za Ameriku.Kakva megalomanija!?

Nikola

12.02.2014. 17:30

Usudjujete se da kritikujete most koji je pravio jedan od najugledniji arhitekata danasnjice i predsednik Srpske akademije nauka i umetnosti - Nikola Hajdin! Cudan smo mi neki narod...

Milos

12.02.2014. 18:06

@Nikola - Nije ga pravio,niti odredjivao cenu vec je samo odabrao resenje,i to kao predsednik komisije.Covek ima blizu 90 godina,btw...Ono sto meni upada u oci je ovoliki porast cene u odnosu na ugovorenu.37 miliona evra?!Sto kaze Velja aj malo da kraduckate ali ovoliko... :)

Jaforidza

12.02.2014. 22:13

@Nikola - Milose, lepo ti pise da je bilo imovinsko pravnih problema sto znaci da je trebalo otkupiti to zemljiste od jugopetrola, zatim ako si nekada nesto gradio znas da se uvek nesto pojavi sto nisi mogao da predvidis (zato i postoje dodatni radovi)... ako nesto poskupi ne znaci odmah da neko krade, da nije tako odavno bi Djilasa uhapsili ovi iz SNS-a!

Nikola

13.02.2014. 18:09

@Nikola - Razumem Milose, i delimicno si u pravu. Ali mi taj most sada imamo i ja kao Beogradjanin se ponosim time. Ne razumem korisnjece i zloupotrebu istog u dnevno-politicke svrhe. Cak sam cuo i neke pametne ljude koji sada hoce da ga ruse!

Dusan

12.02.2014. 18:34

Kliko kosta Srbiju SNS na vlasti a koliko ce tek da je kosta ako ostanu nesmem ni da zamislim.

Rodoljub

13.02.2014. 01:19

Toliko kosta, koliko kosta! EEEE Bas je LEPPPP i drugi koji ne razumeju lepotu moze da ga vole! Ponos Beograda! Bravo Djilasu!

Dusan

13.02.2014. 19:17

Ovaj most je lep za razliku od one kule koja lici na kondom i nema ni pribliznu upotrebnu vrednost kao most a skuplja je za odrzavanje visestruko.