ВОЖНЈА кућних љубимаца јавним градским превозом је и даље забрањена, међутим, кршење прописа појединим суграђанима није страно. И поред забране, поједини бахати власници улазе са псима не обазирући се на упозорења возача и осталих путника.

- Путници знају да буду дрски, безобразни, да вређају, када им кажеш да по Закону о добробити животиња не смеју да уводе псе у аутобус - прича Зоран Лукић, возач. - За 25 година, колико радим као возач, сусретао сам се са разним ситуацијама. Ово са питбулом сам већ једном приликом доживео у ноћној вожњи, али, срећом, тада је у возилу био и кондуктер.

Немиле сцене из аутобуса "58" покушава да заборави.

- На окретници, два младића ушла су на задња врата са опасним псом, без заштитне корпе. Остали путници почели су да негодују и тражили су од младића да изведу животињу напоље. Онда сам и ја устао и рекао им да изведу пса јер животињама није дозвољен улазак у градски превоз - присећа се Лукић.

КАЗНЕ ПРЕ два месеца Скупштина града усвојила је нову Одлуку о држању домаћих животиња и кућних љубимаца, која прописује казне за физичка лица од 5.000 до 50.000 динара, а за правна од 100.000 до милион динара. Власници љубимаца платиће 5.000 динара ако пса шетају без повоца, без корпе, а казне се сабирају уколико се направи више прекршаја.

Изнервирани младићи почели су да прете и хушкају пса на њега.

- Вратио сам се у кабину, затворио сам сва врата осим предњих и одмах позвао полицију. Видео сам да младићи на силу покушавају да отворе задња врата и да изађу из аутобуса. Остали путници су се повукли ка средњим вратима - каже Лукић.

Према његовим речима, понекада се деси да се неки путник провуче са животињом на задња врата. Овог пута их је на време приметио, али су и путници реаговали.

- Трудимо се да испоштујемо сваког путника, а њих је 33.000 дневно - каже Бранислав Ковачевић, директор "Банбуса". - Нажалост, има оних који силом траже своја права. Добро је да нико није повређен.

ИНИЦИЈАТИВА ГРАДСКИ секретаријат за комунално-стамбене послове је покренуо иницијативу да се дозволи уношење малих кућних љубимаца (паса до висине гребена 40 центиметара), и то само у специјалним транспортерима за пренос животиња, попут оних који се користе у авионима, тако да пси не могу да имају контакт са путницима. Иницијатива треба да добије сагласност Дирекције за јавни саобраћај и да буде усвојена на Градском већу и у Скупштини града, да би ступила на снагу.

Недавно је усвојена иницијатива да се животињама дозволи превоз у возилима јавног превоза. Све је још у процедури. Тренутно, Одлуком о држању домаћих животиња на територији града није дозвољено ни шетање пса без повоца и заштитне корпе, као ни да га власник уведе у јавни превоз. У том случају, возачи су дужни да несавесног грађанина опомену и зауставе возило, како шофери не би сносили законске санкције. Изузетак представљају специјално дресирани пси водичи слепих особа за које су власници дужни да имају одговарајући сертификат.

Возачи причају да напад који се догодио пре два дана није усамљен случај и да се готово свакодневно дешава да неко покуша да "прокријумчари" кућног љубимца у аутобус, трамвај или тролејбус. Најчешће су то болесне животиње, које власници воде код ветеринара и добро их закамуфлирају у корпе, цегере, кутије. Они су мирни и не узнемиравају путнике ни возаче, а када власници буду упозорени да је оваква врста транспорта забрањена, изађу из возила. Међутим, с времена на време појави се понеки бахати власник који хоће да уђе у аутобус, обично са врло опасним псом, без корпе, и тада настане проблем.

- Имао сам прилику да имам те случајеве да уђу са животињама, али их ми онда лепо замолимо да изађу напоље. Неке од мојих колега су имале озбиљних проблема управо због животиња - прича Ненад Вуковић, возач ГСП на линији "58".