ПУТАРИ приводе крају санирање "ударних рупа" на београдским улицама. Кратери су, међутим, већ "појели" многе гуме, фелне, кугле, па и "живце" великом броју возача. Најјефтинија поправка тањи новчаник за око 2.000 динара, док штета на скупљим аутомобилима може да кошта и четири просечне плате.

У "Београд путу" кажу да је планом предвиђена санција 210 улица и да је 70 одсто посла завршено.
- Екипе оперативе су закрпиле у првом "налету" улице којима пролази градски превоз, најпрометније саобраћајнице, као и прилазе објектима од јавног значаја - објашњавају у овом предузећу. - Већи део посла је завршен, а до почетка априла биће урађене и преостале деонице, поједине у центру града, али и у ободним насељима.
Оперативци су у среду попуњавали рупе у Хумској, Илије Гарашанина, Карнегијевој, 27. марта, Будманијевој, Браничевској и Лазаревачком друму. Фреза је радила и у приградским општинама. Путари су опсецали и крпили улице у Гроцкој,Младеновцу и Лазаревцу. Механизација за санацију могла се видети и на Путу за врх Авале, у Угриновцима, Батајници, Јакову, Бољевцима и Бановцима.
- На одржавању регионалних и локалних путева пуне су руке посла - додају путари. - Тамо још радимо пломбирање ударних рупа, што је привремено решење док су временски услови променљиви. Кад буде топлије, почећемо санацију са опсецањем оштећења. Ове саобраћајнице далеко су рањивије од градских, јер су ван града температуре ниже, а у прелазном периоду муке задају и воде које се изливају на коловоз.
Путари истичу да су у граду "болна тачка" трамвајске баштице, посебно у Булевару ослобођења, улицама Мије Ковачевића и Рузвелтовој.
Кад снег окопни, а на улицама одједном никну кратери, возачи, готово свакодневно имају главобољу. Штете на аутомобилима су неминовне, посебно уколико су шофери необазриви и брзо возе. Поједине локације у граду су права "гробља" отпалих или поломљених раткапни. Али њихов губитак је јефтин. Проблем представља када у цех лошег пута уђу и стабилизатор, амортизер, кугла, фелна, гума, а најгоре што може да се деси возачу је да му оде хидраулична летва, чија цена може да достигне и 170.000 динара, ако је власник "бесних кола".
У аутомеханичарској радњи Михаила Пејића, кажу да најчешће страдају гуме, а за промену само једне осредње треба издвојити око 3.500 динара.
- Ако је неко "баксуз" па му, осим пнеуматика, страда и фелна, платиће још 5.000 динара - истиче Пејић, власних радње. - Дешава се и да се деформише кугла која не може да се нађе испод 2.000 динара, а, рецимо, за "Опел" стаје и 10.000 динара. После замене ових делова, неопходно је урадити и центрирање трапа и издвојити додатних од 1.500 до 2.000 динара.

НАДОКНАДА ШТЕТЕ
ЗАХТЕВ за обештећење подноси се Комисији за надокнаду штете у "Београд путу". Уз захтев, треба приложити записник о увиђају, возачку и саобраћајну дозволу и изјаву шта се догодило. Уколико је већ плаћена поправка аутомобила, доставља се рачун. Такође, уз ова документа потребно је предати записник о процени штете и фотографије. Комисија заседа по потреби, једном месечно или ређе, а после "већања", одлуку доставља оштећеном.