Накнада за **маглу**
09. 08. 2003. у 18:43
0
- Цена станичне услуге је превисока - сматра Александра Илић, из Земун Поља. - Заиста ми није јасно шта ја то уствари плаћам. И кад платим додатних 55 динара, не могу да одем до тоалета, већ морам да издвојим још десет динара.
Додатним **услугама** није био задовољан и Ненад Јоветић, који се спремао да отпутује у Гучу.
- Поред цене карте и пртљага, измислили су и некакву станичну услугу. Неверујем да и они знају шта обухвата тај додатак. Али шта ћеш, мора да се плати.
У БАС-у истичу да се од оснивања 1966. наплаћује станична услуга. Како кажу, то је уобичајени приход који је потврђен одлуком Уставног суда Србије 1990. године.
- Тренутно важеће цене станичних услуга су режиму слободног формирања цена од октобра 2000. године - рекао је Златомир Радаљац, директор РЈ **Саобраћај и туризам** у **БАС-У**. - Да би неко предузеће могло да се бави станичним услугама, мора да задовољи строге услове, а све то кошта. Обезбеђујемо имовину ,плаћамо струју, раднике, даноћно одржавамо хигијену... То су све расходи, које морамо да платимо. Морали смо да обезбедимо и пратеће објекте - мењачницу, апотеку, пошту...
Радаљац је истакао да се кроз своју политику цена БАС обезбеђује од пословних губитака. Како каже, на цене станичних услуга углавном се жале они који путују на краћим релацијама.
- ЛЈудима који путују до Пожаревца, Ковина, Смедерева, или Новог Сада, додатних 55 динара је много у односу на саму цену карте. Међутим станица је дужна да свим превозницима и путницима пружа услуге под истим условима. Тако они који путују до Париза плаћају станичну услугу по истој цени као и они до ЛЈига.
По Радаљцу, перонски простор је резервисан само за путнике и пратиоци тамо немају шта да траже. Систем контролисаног пролаза уведен је 1979. године и осим безбедносних, постоје и економски разлози за његову примену.
- Познате **жетон карте** уведене су да се људи који не путују не би шеткали пероном - објаснио је Радаљац. Било је много **мангупских** изговора - **идем да испратим девојку**, **само да понесем сестри торбу**, али смо томе стали на пут. **Жетон карте** су, пре свега, намењене грађанима који купују карте у агенцијама и за оне са повратним картама. Оптужбе да се аутомати често кваре су чиста бесмислица. Мало су ужи пролази, па се деси да се понеко заглави. Наш циљ је да путницима обезбедимо квалитетну услугу, и надам се да смо у томе до сада и успевали.
**ПАПРЕНО**
НА трафикама у оквиру Главне аутобуске станице, цене су више него у осталим продавницама у граду. Мала кисела вода кошта 35 динара, а за велику треба издвојити 65 . Кока кола и Фанта од два литра коштају 110, а чипс од 50 грама 30 динара. На само стотинак метара даље, у продавницама око Економског факултета, цене су упола ниже.